Kjøpsvilkår – Alvaskin

Kjøpsvilkår

Vilkår for bruk

Kjøpsvilkår

På denne siden kan du lese om de kjøpsvilkår man aksepterer ved å handle på Mado AS. Normalt er disse vilkårene omtrent identiske med de vilkår du ellers aksepterer når du handler på andre nettbutikker.

Bestilling

Hos Mado AS kan du bestille varer direkte i vår nettbutikk eller via e-post på hello@alvaskin.com. En bestilling er å regne som gjeldende når selger har mottatt bestillingen og kjøper har mottatt en ordrebekreftelse. Vi reserverer oss mot å være utsolgt og forbeholder oss retten til løpende å gjøre produktendringer og forbedringer.

Vi forbeholder oss retten til å restnotere eller annullere bestillinger på varer som er tom på lager. Dersom varen beregnes å komme inn på lager innen rimelig tid restnoterer vi varen og leverer den til deg så snart den er på lager igjen. Om varen restnoteres, så har du rett til å avbestille.

Bestillinger som gjøres i annen persons navn uten dennes godkjennelse, eller som på annen måte påfører Mado AS økonomisk eller annen skade, vil bli politianmeldt. For å handle i vår nettbutikk må du ha fylt 18 år.

Ved bestillinger som gjøres med betalingsmetoden "Faktura på e-post", så forbeholder vi oss retten til å utføre en kredittsjekk av kunden.

Levering

Din bestilling vil normalt bli sendt samme eller neste virkedag etter at du har bestilt. Vi sender bestillinger som er plassert før kl. 14 samme dag som de ble bestilt. Leveringen tar vanligvis 2-5 virkedager fra vårt lager på Froland, Norge.

Alle våre pakker blir normalt sendt direkte til postkassen din. Hvis det ikke er plass vil den bli levert på dørmatten eller sendt til nærmeteste utleveringssted/butikk. Du vil motta en e-post/SMS med informasjon om hvor pakken kan hentes.

Vi tilbyr levering med Postnords tjeneste MyPack Home Small med Pose på Dør. Du kan alltid følge pakken din på Postnords sporingside. Informasjon om sporingsnummeret vil du motta på e-post så snart bestillingen din er sendt.

Frakt er normalt gratis for alle produkter på Mado AS.

Priser

Alle priser på vår nettside er oppgitt i norske kroner inkludert merverdiavgift. Frakt kan tilkomme og vil bli presentert i utsjekksmodulen til nettsiden. Vi reserverer oss for prisfeil og prisendringer grunnet endret MVA, unormalt store forandringer i valutaen eller innkjøpsprisene. Ved åpenbart feilaktig prissatte varer forbeholder vi oss seg retten til å annullere ordren.

Betalingsalternativ

Hos Mado AS kan du betale med et utvalg betalingsmetoder. Vi tilbyr Klarna, Vipps, PayPal, QuickPay og Stripe. Gjennom Stripe tilbyr vi Apple Pay og Google Pay.

Betaler du med et tradisjonelt betalingskort (kreditt- eller debetkort), blir beløpet reservert umiddelbart. Pengene reserveres på kortet eller kontoen din til enten:

  1. Vi belaster beløpet når vi sender varen, eller
  2. pengene frigis i henhold til avtale med kortutstederen din.

Mado AS bruker en godkjent betalingsserver som krypterer alle kortopplysningene dine med SSL (Secure Socket Layer) protokollen. Dette betyr at informasjonen din ikke kan leses av uvedkommende.

Reservasjonenes gyldighetstid avhenger av kortleverandøren. Du kan lese mer om reglene for ditt spesifikke kort hos kortutstederen din. 

Det tilkommer ingen ekstraavgift ved betaling med kreditt- eller debetkort.

Firmaopplysninger

Mado AS, Bjørumsvegen 15, 4820 Froland

E-post: hello@alvaskin.com

Orgnr: 917256624

Vi tar forbehold om tekst- og bildefeil i vår nettbutikk, våre kataloger samt reklameutsendelser. All tekst, grafisk design, logoer, bilder etc. tilhører Mado AS og får ikke kopieres.

Force majeure

Ved hendelser av force majure som f.eks. streik, transportstopp, import- og eksportforbud, sykdom hos personell eller andre omstendigheter utenfor Mado AS’ kontroll, kan det forekomme at Mado AS ikke kan oppfylle sine forpliktelser nevnt i disse vilkårene under den tid force majuere råder.

Dersom force majuere råder i mer enn to måneder og Mado AS forpliktelser som en følge ikke oppfylles i mer enn 2 måneder har du og/eller Mado AS rett til å heve avtalen uten sanksjoner.

Reklamasjon og garanti

Hvis det oppdages en feil eller mangel, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget, eller burde oppdaget den, gi Mado AS melding om at du vil påberope deg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da du oppdaget mangelen. 

Reklamasjon må uansett senest skje to år etter at du overtok varen. Dersom varen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er den seneste fristen for å reklamere fem år. Hvis du ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.

Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes Mado AS muntlig eller skriftlig. Av bevishensyn anbefaler vi at reklamasjonen sendes Mado AS skriftlig, primært ved å ta kontakt med Mado AS på hello@alvaskin.com med ordren du ønsker å knytte reklamasjonskrav til.

Dersom det foreligger en mangel ved varen og dette ikke skyldes deg eller forhold på din side, og du har reklamert innen de nevnte fristene kan du i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6:

  1. holde hele eller deler av kjøpesummen tilbake (hvis den ikke allerede er betalt)
  2. under visse forutsetninger velge mellom retting eller omlevering
  3. under visse forutsetninger kreve prisavslag
  4. under visse forutsetninger kreve erstatning
  5. kreve heving, dersom mangelen ikke er uvesentlig (det er normalt en forutsetning for heving at varen returneres i samme stand og mengde, jf. forbrukerkjøpsloven § 51)

Dersom det ikke foreligger en mangel, kan Mado AS bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av varen, dersom vi har gjort deg uttrykkelig oppmerksom på at du selv må dekke slike kostnader, Forbrukerkjøpsloven § 30.

Hvis du på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med Mado AS, betaler Mado AS ikke disse utgiftene.

Mado AS forbeholder seg retten til å avvise en reklamasjon om det viser seg at varen ikke har noen mangel etter gjeldende forbrukerlovgivning. Mado AS kan reparere en vare 2 ganger for samme feil. Ved samme feil 3 ganger kan kjøper kreve penger tilbake. Beløpet vil tilbakebetales innen 14 dager.

Hvis Mado AS’ retting eller omlevering vil medføre at du, ved normal postgang/forsendelsestid blir avskåret fra å bruke varen i mer enn ti dager, har du under visse forutsetninger rett til å kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for Mado AS’ regning.

Det er viktig at du tar vare på kvitteringer for dine kjøp i forbindelse med eventuell fremtidig reklamasjon. Uten kvittering kan ikke garanti/reklamasjon benyttes.

Opphavsrett

Innholdet på denne nettsiden er opphavsrettbeskyttet og tilhører Mado AS. Informasjonen på denne nettsiden, inklusive men ikke begrenset til stillbilder, bevegelige bilder, lyd samt tekst og design kan ikke, med unntak for privat bruk eller ved forhåndstillatelse, kopieres, reproduseres, forandres, overføres eller lagret i noen form overhodet. Å endre innholdet på denne nettsiden er forbudt.

Varemerke

De kjennetegn som finnes på denne nettsiden tilhører Mado AS. Det er ikke tillatt å anvende Mado AS sitt varemerke og kjennetegn, verken i papirform, digitalt eller i annet medium.

Øvrig

Informasjonen på denne nettsiden kan inneholde tekniske eller typografiske feil. Kontakt gjerne kundesenteret for å melde eventuelle tekniske eller typografiske feil.

Alvaskin IPL Pengene-tilbake garanti

Hos oss i Alvaskin forstår vi at det kan være vanskelig å stole på et produkt som høres for godt ut til å være sant. Dette er årsaken til at vi er stolte av å kunne tilby vår 90-dagers pengene-tilbake garanti.